עמודים
- “לנתיבות השעה”
- בבא קמא-סוגיות בפרק “הכונס”
- #7248 (ללא כותרת)
- הרשמה להשתלמויות
- הרשמה בפעילות
- הדגמה בואו לצלול
- השתלמויות
- מסע הקשבה לצוותי ניהול
- בית – עברית
- Search Results
- אודות יסודות
- מאמרי ניוזלטר
- בית
- Header
- בתקשורת
- הנני
- הצהרת נגישות
- השתלמויות
- השתלמות מורים מפונים בירושלים
- השתלמות מחנכי דרום
- השתלמות מחנכי צפון
- ידיעונים
- יחד קוד הדרך
- מגזין
- מנהל תקין
- מסעות מנהלים וצוותי ניהול
- סדנאות
- פרשה בקטנה
- צרו קשר
- שותפים לדרך
- תוכנית אזרחות
- תכנית גמרא בבא בתרא
- תכנית גמרא סנהדרין
- תכנית מחשבת ישראל
- הרב והרבנית הרצוג
מערכי שיעור
- לקראת יום הזיכרון לרצח יצחק רבין
- ממלכתיות ואתגר הכוח
- “עשה תורתך קבע” – על שגרה בזמן מלחמה
- הזכרת גשמים ושאילת גשמים
- שאילת גשמים
- מקורות הדמוקרטיה – מורה נבוכים
- “הוו מתונים” – על כוחה של המתינות
- דרך ארץ קדמה לתורה – מערך שיעור
- חֵרוּת אֲחֵרוּת וְאַחְרָיוּת- על חזקים וחלשים במגילת רות
- את פתח- “ואת עמלנו” – עמל תורה ואזרחות פעילה
- “בין הנסתר לנגלה”- נותנים קול למה ששותק, כלי להעמקת המבט במציאות
- בואו נשחק בדיון! כלי ניהול שיח דיוני מכבד
- מוחזקות בטענה
- “ונהפוך הוא” / “היפכא מסתברא” שיח מורכב באחריות: הזמנה לסדנה מהמגילה אל עצמנו
- הצעה לסדר-בואו לדבר באחריות!
- את פתח – הרחבת “האני” ולקיחת אחריות
- “הקהל את העם” – דף מקורות
- “הקהל את העם”
- את פתח- מנהיגות ומעורבות הציבור
- לימוד לט’ באב
- בין ניכור לאחריות- לימוד בנושא קיימות
- להיות פוליטיקאי- שררה או עבדות? טריגר לדיון
- שאלה של חזון : מדינה ליהודים או מדינה יהודית?
- את פתח- כלים חינוכיים בדיון אודות פוסט מודרניזם והתמודדות עם תפיסות עולם מערערות
- הגירה או עלייה? מדינה ליהודים או המדינה היהודית?
- בין ניכור לאחריות
- ירוסלם : ההולכים והזוכרים- יום ירושלים
- ‘מי כאן הלל?’ – על חשיבות השאלה בתהליך החינוכי
- את פתח- ימי ספירת העומר
- את פתח- עשרת ימי תשועה , עיצוב זיכרון משותף
- טריגר לדיון- מנהיגות בזמן משבר
- כבקרת רועה עדרו – על מנהיגות ומונהגים
- כבקרת רועה עדרו – על מנהיגות ומונהגים
- “יש הבאים לארץ כעב, ויש הבאים כיונים”
- כאב שתי המולדות
- ישראלים ועולים – דימויים וסטריאוטיפים
- את פתח – אתגר פירוק הזהויות בעולם פוסטמודרני
- טריגר לדיון- אחינו כל בית ישראל
- הקשר עם יהודי התפוצות
- דף לימוד לקראת יום המאבק בגזענות לשנת 2022
- את פתח- מחויבות והתחברות, לחג הפורים
- על גזענות ואפליה ומה שביניהם- מלימוד למעשה
- בין מסורת לחידוש
- תרבות הפוליטיקלי קורקט
- חלוציות ואנרכיזם
- לשמוע זעקת דל
- על כבוד, סמכות ושיפוט מוסרי
- נטיעות שנטענו – ט”ו בשבט בשנת שמיטה
- משכן הכנסת – בין יהדות ודמוקרטיה
- משילות האדם בעולם מתוך אחריות ומחויבות
- מערך שיעור- עשרה בטבת
- דף מקורות ללימוד- עשרה בטבת
- החנוכיה כסמל
- חנוכה, פרהסיה ורשות הרבים
- את פתח- ביקורת ככלי בונה אחווה- ליום הזכרון לרצח רבין
- על קשיי ההגירה והקליטה ועל חשיבות פיתוח רגישות בקרב ישראלים ותיקים כלפי עולים חדשים.
- לימוד בית מדרשי – שמיטה
- שמיטה ויובל: חירות מול שליטה
- “וילכו שניהם יחדיו” – ברית הדרך
- דף לימוד ME TOO#
- #ME TOO – האחריות של הקהילה למיגור תופעות של ניצול מיני
- מנהיג שסרח, שיוויון בפני החוק- כפיפות השלטון לחוק
- את פתח- י’ טבת ‘חוסן’ ו’חוסן אמוני’ מול משבר
- את פתח- התשובה כתהליך לקיחת אחריות
- את פתח- “חלוצים לפני המחנה”- בין חלוציות לאנרכיזם
- משחק היגדים – מחאת הדיור
- שבת במרחב הציבורי
- מי היה הרב עובדיה יוסף? עיון בפסיקותיו ובדרשותיו של הרב
- סטייה מן ההלכה הנורמטיבית – לימוד משפט אחד יהיה לכם?
- ”חופשי זה לגמרי לבד”?! חירות האדם, בין האישי לציבורי
- יש גבול לאהבה- על אהבת הארץ ופעולות ‘תג מחיר’
- מערך שיעור מלווה ידיעון כ”ט בנובמבר
- “בנינו גשר מעל התהום” (אלוף גרשון הכהן)
- היחס לפליטים ביהדות ובדמוקרטיה
- “והיו הורגין בתלמידי בית הלל” חרבות ורמחים בבית המדרש
- בעקבות מחאת עולי אתיופיה- תשע”ה 2015
- מי אתם ערביי ישראל?
- בין פסח לשבועות – על טבע ותרבות
- דף מקורות מלווה ידיעון “המיתוס והטקס”
- המנהיג וקופת השרצים
- דף מקורות מלווה לידיעון ‘גלובליזציה ולאומיות’
- יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין
- דף מקורות מלווה ידיעון זהות יהודית
- זיכרון יהודי – תענית ציבור
- הכרזת העצמאות
- התכנית לניהול סכסוכים
- את פתח תכלית ואחריות
- פסיקת הלכה בעת משבר מבט היסטורי – הלכתי
- שור ונמר וגם גדי
- על מעברים, זיכרון ואקטואליה
- לימוד תורה וגיוס חובה
- ל”ג בעומר ושאלה של מנהיגות, דין ורחמים
- תחנות בזמן
- תחנות בזמן
- “הוא לא כבד הוא אחי”
- כשגאולה נוקשת בדלת
- “הדגל שלי ” – מערך שיעור מודולרי לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות
- נא להכיר: “גר תושב”
- מסכסוך לקונפליקט
- מה קורה כשהיחיד חולק על הרוב?
- עלייה לארץ
- ‘אחי זה הכי’- בין הכפר הגלובאלי לכפר המקומי
- כיצד מנהלים מרחב משותף יחד ומדוע זה כל כך קשה?
- פערים כלכלים – חברתיים
- ‘מפני דרכי שלום’ ו’משום האיבה’
- לחץ חברתי והרמב”ם
- אני והחברה- על לחץ חברתי שלילי וחיובי
- “מחלקים את ירושלים – אבל בקטע טוב” (דב אברמסון)
- בין הכפר הגלובאלי למטרופולין המקומי
- “בדרך אל העיר..”
- ירושלים, חבית הנפץ והדרקון (גיטין נ”ו ע”ב): על כוחו של דימוי
- ‘הנה אנחנו והנה הם’
- “מבקשי צדק” שמאל-ימין-שמאל
- על האמת ועל השלום
- ‘שלוש ארבע ולעבודה’ – זכויות העובדים בישראל
- זהות יהודית וחקיקה ישראלית
- הטקס כמכונן ומשמר את הזהות הקולקטיבית, יתרונות וחסרונות
- יהודית ודמוקרטית
- זהותה היהודית של מדינת ישראל
- על פרשת דרכים, קבלת החלטות בעת משבר
- יום ירושלים – האתגר!
- עם הגב לים? מערך שיעור בנושא ישראל והתפוצות
- תשובת המשקל- תשובה מאהבה או מחוסר ברירה?!
- הכרזת העצמאות וחוק היסוד
- הרב קוק -איך משלבים בין ההפכים?
- איך חולקים נכון? לימוד לאור תורתו של הרב קוק
- אחרי שבעים שנה- מערך שיעור ליום העצמאות
- השימוש בזכר השואה בשיח הקיים בחברה הישראלית- היתרונות, החסרונות, מידת הלגיטימיות וגבולות הגזרה.
- שואת יהודי אירופה, בין אירוע היסטורי לאירוע סמלי
- כנגד 4 בנים
- חרות – בין הפרט ללאום
- חיים במחלוקת
- ״זכור, לא תשכח!״ – בין עמלק לישראל, אז והיום
- את פתח- כבוד האדם וגזענות
- על סמכות, נאורות וחירות
- דף מקורות מלווה – חלוציות ואנרכיזם
- חלוצים לפני המחנה
- מילים מתחפשות
- מחיית עמלק בימנו
- סיפורי מסגרת למטלות ביצוע באזרחות
- שיוויון
- הזכות לכבוד ואהבת האדם
- תקשורת
- סובלנות
- מנהיגות
- כבוד האדם
- חירות וחופש הבחירה
- מדינה וחברה- כללי המשחק
- זכויות וחובות האדם
- בחירות, נציגים ואזרחים
- הדמוקרטיה, האזרח והאחריות
- נשים כמנהיגות דתיות- הצעה לשיעור אינטראקטיבי
- על דעת היחיד, הרבים ועל ההשתקה
- “וישבו לאכול לחם” בשיתוף מרכז קטיף ומכללת הרצוג
- כנסת ישראל ככלי לתיקון חברתי
- אתיקה של בחירות- ג’
- אתיקה של בחירות -ב’
- אתיקה של בחירות – א’
- את פתח: תן דעתך
- “אלמלא אדם אין ברית כרותה לארץ להמטיר עליה”
- ייצוג נשים בפוליטיקה הישראלית
- בין גורל לייעוד – מפגש שפות והדרך לתקשר ביניהן
פוסטים
- הבית בו גדלנו, הבית בו נרצה לגדול
- “תמסרו לי”
- משל ליסודות הבית
- ליישב את העולם
- להיות עם חופשי בארצנו: מחשבות על חירות
- לספר ולא רק לזכור
- על חירות, שייכות, ועוד מילה אחת שקצת שכחנו
- סיפור יציאת מצרים ככלי לבניית חוסן
- הזדמנות לאמנה חברתית חדשה
- כאוסדר פסח: גם לכאוס יש סדר
- וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח
- מנהיגות או פוליטיקה?
- שיחות לימי הזיכרון
- נחמה בפרשה – וישלח
- נחמה בפרשה – ויצא
- נחמה בפרשה – תולדות
- נחמה בפרשה – חיי שרה
- נחמה בפרשה – וירא
- נחמה בפרשה – לך לך
- נחמה בפרשה – נח
- נחמה בפרשה – בראשית
- ממלכתיות
- קצת על כלכלה שיתופית
- ‘הקהל’ והמדינה הדמוקרטית
- פרקטיקה של ‘הקהל’
- הקהל – שותפות מתוך אחריות השונים
- מושג ה’הקהל’ ומושג ה’ברית’
- “תוביל אותי הדרך ולאן אני הולך”
- תכניות גפ”ן- מגוון מסלולים בהתאם לצרכי בית הספר
- האחריות על הסביבה הקרובה
- לכתוב פרק חדש ב’סיפור בהמשכים’
- התשובה כמפגש עם הטעות
- יוצאים לעצמאות!
- בין להט לשיקול דעת
- מדינה יהודית ריבונית – מבט תורני
- דמוקרטיה בעין יהודית – זאב ז’בוטינסקי
- חזון המדינה היהודית
- יהודית ודמוקרטית : סולמות ערכים והאינטרס הלאומי
- הציבור אל מול המנהיג
- דמותו המנהיגותית של משה רבנו
- איך נראית מנהיגות?
- פוסטמודרניזם, שלם וחלקיו- ההצעה שלנו
- ראייה
- טענה
- מוחזקות
- אתגר הפוסט-מודרניזם
- פוסטמודרניזם
- מודרניזם
- בשביל שיוויון לא צריך נס – פרשה בקטנה לפרשת בשלח
- עשרה בטבת: על ‘חוסן’ ו’חוסן אמוני’ בזמן משבר.
- רשות הרבים והפרהסיה
- בפתח הבית: חנוכה ורשות הרבים
- ברית הדרך- ההזדמנות
- בין גורל וייעוד בחברה הישראלית
- בשורה של ברית
- על התנועה הרוחנית והנפשית של השמיטה בזמננו
- שמיטה- חירות מול שליטה
- ישראל כמעבדה – פרשה בקטנה לפרשת ואתחנן
- המדיום או המסר – פרשה בקטנה לפרשת דברים
- מה עושים כשזכויות מתנגשות? – פרשה בקטנה לפרשות מטות-מסעי
- על יזמות ואיתגור המערכת – פרשה בקטנה לפרשת פנחס
- בין בלעם לדוד בן-גוריון – פרשה בקטנה לפרשת בלק
- על הישגיות וחוליות בשרשרת – פרשה בקטנה לפרשת חקת
- על שאלות טובות וחינוך למורכבות – פרשה בקטנה לפרשת קרח
- על Fake News והסיבה שאנחנו כאן – פרשה בקטנה לפרשת שלח-לך
- על הדרך לייצוג שלם – פרשה בקטנה לפרשת בהעלותך
- על איבה, קנאה ושנאה – פרשה בקטנה לפרשת נשא
- על מדבריות ומשפחה – פרשה בקטנה לפרשת במדבר
- על שמיטה, הר סיני והמסורת של כולנו – פרשה בקטנה לפרשת בהר-בחקותי
- על מועדים וזהות לאומית – פרשה בקטנה לפרשת אמור
- על החוק ואיך להשתמש בו – פרשה בקטנה לפרשת אחרי מות-קדושים
- הגדרה עצמית והיחס לאחר – פרשה בקטנה לפרשות תזריע-מצורע
- על הצהרת אמונים ועבודה קשה – פרשה בקטנה לפרשת שמיני
- על פרטים ובדיקות – פרשה בקטנה לפרשת צו ופסח
- על היסטוריה ועתיד – פרשה בקטנה לפרשת ויקרא
- על מנוחה ועבודה – פרשה בקטנה לפרשת ויקהל פקודי
- על זהות אישית וכללית – פרשה בקטנה לפרשת כי תשא
- על בגדים ותחפושות – פרשה בקטנה לפורים ופרשת תצוה
- על אנטישמיות וזיכרון – פרשה בקטנה לשבת זכור
- על חזון וחוקים – פרשה בקטנה לפרשת משפטים
- ‘סעודת יתרו’ – פרשה בקטנה לפרשת יתרו
- על מקומה של התרבות – פרשה בקטנה לפרשת בשלח
- על כוחו של סיפור – פרשה בקטנה לפרשת בא
- הילולא לרבי יוסף משאש – פרשה בקטנה לפרשת וארא
- אי-ציות אזרחי ובניין האומה – פרשה בקטנה לפרשת שמות
- התבוננות במראה: האם אני אוטופיס/ית?
- בין אתחלתא דגאולה למדינת היהודים
- השהיית השיפוט המוסרי והדמוקרטיה
- “כל ישראל ערבין זה בזה” – בין אחריות הציבור לאחריות הפרט, ביהדות ובדמוקרטיה
- ירושלים של חושך ושל אור
- האם אני “אינסטרומנטלי”? שמא אני “סימבולי”?
- הרב קוק והרב ליכטנשטיין
- “הארץ הקדושה” או “הארץ שניתנה לבני אדם”?
- “צא בחוץ!” מה מותר ומה אסור לומר בזמן שלומדים תורה?
- חופש הביטוי לעומת שמירה על המרקם החברתי: כיצד מאזנים בין השניים?
- כלכלת השוק או הרצון הכללי? על פרשנויות שונות למשמעות הבחירות
- זהו יום הבוחר – על הקשר בין הבוחר הפתק והח”כ
- ”כל הארץ דגלים” – דגל, מה משמעותו?
- באיזה שבט אתה?
- ‘מדורת השבט’- על התפצלות שבטית במדינת הלאום הישראלית
- הנאים השכנים?
- ‘מי אמר שוויון הזדמנויות ולא קיבל?’: יוצאי אתיופיה ומערכת החינוך
- “דמוקרטיזציה של הידע”? לא בבית ספרינו…
- על ידע פתוח וסגור ביהדות
- מי הם ‘שומרי המסך’?[4]
- בין יום זיכרון תרועה ליום הדין
- ‘אנחנו כאן אורחים לרגע’ – על זהותן של קהילות וירטואליות
- מדינות הלאום במזרח התיכון; האביב הערבי והחורף המוסלמי
- חירות – בין הפרט ללאום
- הטובים לפוליטיקה
- “פוטנציאל של מלחמת אזרחים”: מקרה מבחן-ההתנתקות
- ט״ו בשבט הגיע
- ארץ קטנה עם שפם – מרכינים ראש לזכרו המבורך של השר אורי אורבך
- התורה והעבודה
- עשבים שוטים, פרחחים, או “אש זרה ששורפת את הבית עלינו”? פעולות תג מחיר כמקרה מבחן
- למה לי פוליטיקה עכשיו?! על עבריינות פוליטית והסיבות להתפרצותה
- יחסו של הרב עובדיה יוסף למדינת ישראל
- חביב אדם שנברא בצלם
- “מה במשבצת?” על כוחה של החברה בשיבוץ אנשים
- על הגבול ועל המגבלה – האתגר ההלכתי
- דמוקרטיזציה ודמוניזציה
- “גם אני נולדתי בארץ הזאת” היחס לערביי ישראל בפסיקה ההלכתית
- אז מי אתם ערביי ישראל?
- “השכנים (אינם?) טובים בעיני”- קולות שונים בפסיקה בת זמננו
- “אין עם בלי אליטות” (חיים גורי)
- “לכבוד מיליארד טועים”
- “להם יש כח- אנחנו אליטה”
- די לכיבוש! איך מלמדים על מחיית עמלק בעולם של תקינות פוליטית?
- האם מבדילים אנו בין ארור המן לברוך מרדכי?
- איך מדברים על מה שאסור?
- אז למה לי פוליטיקלי קורקט עכשיו?
- (יום) ירושלים של זהב
- “העִיר מְשַׂחֶקֶת מַחֳבוֹאִים בֵּין שְׁמוֹתֶיהָ..” (יהודה עמיחי)
- הלאומיות, הדת והמקף שביניהן
- ‘לא נשכח ולא נסלח’- מה קרה לנו בעשרים ואחת השנים האחרונות?
- ותלמוד תורה – כנגד כולם?
- “אמנות איננה אמנות עד שמישהו אומר זאת”
- מושגי המפתח בנושא ‘צדק חלוקתי בתרבות’
- הבית הפתוח – הצעה ללאומיות אחרת
- לאן הולכים פתאום כולם? הגלובליזציה המודרנית
- רגש האחווה והכפר הגלובלי
- “אם לא אעלה…” – כיצד מעלים את ירושלים על ראש שמחתנו?
- מה מחזק אותנו ומה מחליש? ‘חוק יסוד: ירושלים’ – מקרה מבחן
- מדינת ישראל: אתגר תרבותי
- ככה לא בונים חומה: ניהול שיח אחראי
- “ולא היה בינינו אלא…”: להיות צודק ולהיות חכם
- הדרך לגיהינום והכוונות הטובות: אתיקה של תכלית ואתיקה של אחריות
- לא שוחים עם הזרם
- תכנית הליבה של העם היהודי – קיימת?
- הדבש והעוקץ: יחסי ישראל והתפוצות
- עם הגב לים?
- “זה שעולה או זה שיורד” – בין ירושלים לבבל
- “מה שלומך אחות הבוקר?”
- מהו טבע? מהי תרבות?
- על ‘טבע’ ו’תרבות’ בעולם היהודי
- מה קורה כשהטקס מרפה מן המיתוס?
- איך טקס נולד?
- “ואמרתם זבח פסח”: על חיי הזוגיות של המיתוס והטקס
- הכל אני יכול בחופש הגדול
- מה בין פסח לכיכר תחריר?
- שני מושגים של חירות לפי ישעיהו ברלין
- על אמון ואוטונומיה במערכת החינוך
- דינא דמלכותא דינא” וגדריו
- סוגיית מסחר בשבת
- “ניצחוני בני, ניצחוני בנותי” על דמותם של הבוגרים הרצויים בתהליכי החינוך לאזרחות
- מקצוע האזרחות והדתיים: מאונס לזוגיות שברירית
- בין ‘לא לגיטימי’ ל’לא נכון’ – הרב יעקב מידן
- אילו היה משאל-עם..
- עמנואל ואוטונומיה דתית
- מה בין רחל אימנו ליום רבין?
- על מחאה וסרבנות
- חוק הנאמנות: עלות מול תועלת
- מוסר מלחמה, עופרת יצוקה
- תורה ודמוקרטיה
- יובל לכנסת: כוחו של ריבון
- פולמוס הגיור בהלכה
- יש גבול!
- האמנם מדינת ישראל מעוניינת בעליה מארצות המערב?
- בין פסח לחג השבועות: המעבר מ’טבע’ ל’תרבות
- סיפור על שנאה וחושך
- האם הציבור הדתי והחרדי יכול להנהיג את המדינה?
- יצירתו של סדר יום חדש, חוצה מגזרים
- בואו חשבון
- פרדוקס הסליחה
- מהי הבשורה של הציונות הדתית?
- נעשה, אבל גם נשמע
- שור ונמר וגם גדי
- חכם, מה הוא אומר?
- וכי ישאלך בנך… הרשע
- בזכות התמימות
- וזה שאינו יודע לשאול – מסע אל השאלה הטובה
- שיש זמן אחר שמצליח
- מדינה יהודית? מדינה ישראלית? הסתירה והאתגר
- בין התבדלות ללקיחת אחריות: מחשבות לפני שנה חדשה
- יובל השבעים – הגיע הזמן לעלות קומה
- ולקחתי
- וגאלתי
- והצלתי
- והוצאתי
- ביקורת: ההרמון והליברליזם
- בין תפוצות לגולה
- הגר אשר בקרבך
- הלאומיות כשער לאהבת האדם
- בין ישראל לעמים
- יחד או לבד: שלוש השבועות והרהורים על שיטת סאטמר
- דמוקרטיה אינה מעבדה
- ‘מותר’ ו’אסור’ במחלוקות פוליטיות
- יום העצמאות: אופי והלכה
- מדינה יהודית ומדינה דתית
- קוד אתי לבחירות
- אכיפת ההלכה על- ידי חוקי ההלכה
- מדינת ישראל, מלכות המשיח ו”התהליך המדיני” במקורותינו
- יום השואה תשע”ט
- על ברכות ובחירות – פרשה בקטנה לפרשת ויחי
- מגזר שלישי ומגזר ראשון – פרשה בקטנה לפרשת ויגש
- הדרך ארוכה היא ורבה – פרשה בקטנה לפרשת וישלח
- על כוחו של היחיד – פרשה בקטנה לפרשת ויצא
- בין מסורת לחידוש – פרשה בקטנה לפרשת תולדות
- על זכות וקניין – פרשה בקטנה לפרשת חיי שרה
- האם מותר לא להקשיב? – פרשה בקטנה לפרשת וירא
- על הקשבה וחלוציות – פרשה בקטנה לפרשת לך-לך
- בין אנרכיה לדיכוי – פרשה בקטנה לפרשת נח
- על ההלכה ועל המדינה
- מדינת הלאום של העם היהודי – פרשה בקטנה לפרשת בראשית
- על מעברים, זיכרון ואקטואליה
- האם הבנות גיבורות?!
- הרכבת קואליציה כביטוי למסורת ישראל
- האם אנחנו גזענים?
- עליית יהודי אתיופיה – המר והמתוק
- גזענות? לא בבית ספרינו
- מכתב הרבנים – היבטים הגותיים וחינוכיים
- מחאת יהודי אתיופיה 2019: בין ברית גורל לברית ייעוד
- האם סיוע הומניטרי בינלאומי הוא מצוה?
- על ביקורת ואהבה
- האם נאפשר לאנטישמיות לעצב את מי שאנחנו? בעקבות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג
- “ופחד ורחב לבבך”- שנת תשע”ט והמתגייר המאה אלף במדינת ישראל
- לא קלה היא הדרך – אבל בהחלט אפשרית
- הדור קיבלוה- על הסכמות לאומיות ומסמכים מכונני זהות
- מי את מגילת העצמאות?
- הכרזת העצמאות כהזמנה לשיח
- מאי חנוכה?
- מנגנוני שינוי: כלים חיצוניים – שיח פנימי
- נשים דתיות כמיעוט סוציולוגי – בין מערכת המשפט והקהילה
- תודעת עבד
- חירות של עבדים, עבדות של בני חורין
- קרבן פסח – סמל ללידתו של עם
- כשמעשי ידיו טובעים בים
- “כל דכפין ייתי ויכול” – גרסת תש”ף
- על יום הזיכרון, קול הצפירה וקול השופר
- עיתונות ונבואה: על דמיון ועל אחריות
- ‘יפי הבלורית והתואר’: תעמולת בחירות המאה ה-21
- הבחירות בסיקור התקשורתי
- מעמדו ההלכתי של יום העצמאות
- עקרון הרצף? זהויות יהודיות במדינת ישראל
- מסע. מסה. משא!
- המסע לפולין, היום שאחרי
- “מה נשתנה”? – בעקבות המסע לפולין
- רשמים ממסע פולין- הקדמה
- אז מה הלאה? מחשבות על זיכרון השואה בישראל תשע”ט
- “וכאן הבן שואל..” שלוש קושיות לשולחן הסדר
- פתאום קם אדם בבוקר ומרגיש שהוא עם… על משמעותה החברתית של מהפיכת יציאת מצרים
- חירות – בין הפרט ללאום
- חוק הגיור – למי שייכת היהדות הממוסדת?
- מי אוהב את השבת?
- חג החנוכה כמעורר שיח
- לך יש אותי, לי יש אותך
- שתי אחיות, עשרים אלף אחים
- החובה המוסרית המתעוררת ממבט על השואה
- המשפחה בית המדרש והדור
- החופש: מחסום או שער לעולם הקודש
- נאורות כאוטונומיה מחשבתית
- על עצמאות, אוטונומיה ומקורות הסמכות
- בחינות חדשות-ישנות לשנה חדשה
- “בשעת הסכנה מניחו על שולחנו ודיו” , בין לאומיות לגלובליזציה בתקופת הקורונה
- זמן יהודי כפול, מהות יהודית כפולה
- על צדקה שמעבירה את רע הגזרה
- התמודדות החברה המשפחה והקהילה בזמן קורונה
- פרקטיקה של לקיחת אחריות אזרחית
- סכנה והזדמנות לתיקון
- מגזר שלישי וחלוציות חברתית
- בין המקף לתקרת הזכוכית – ידיעון נשים כמנהיגות דתיות
השתלמויות
- מבט עומק על השינויים בעולם ובאדם
- השתלמות להתווכח באהבה
- השתלמות שיקום האמון
- השתלמות דמות הבוגר: רצוי מול מצוי
- השתלמות ניהול מחלוקות
- השתלמות מחנכי דרום
- השתלמות מחנכי צפון
- מסעונים
- השתלמות תנ”ך למורי עולים תשפ”ד
- מועדי ישראל מורי עולים
- להאיר את הדרך-חינוך חברתי ערכי
- איש אשר רוח בו
- פיתוח זהות רוחנית ודתית בקרב נערות בחמ”ד
- השתלמות תנ”ך למורי עולים- יוצאת לדרך!
- מוצרי יסודות
- בניית זהותם האישית והדתית של בוגרי ובוגרות החמ”ד במציאות משתנה
- השתלמות חדשה: הכוון הבן – לרמ”ים ומחנכי בנים בכיתות י’-י”ב
- טיפוח זהות ישראלית וציונית דתית במסגרת הוראת תלי”ה
- צועדים בשביל ישראל- טיפוח זהות ישראלית בקרב תלמידים עולים באמצעות סיורים ופעילות חינוכית באתרי מורשת
- השתלמות המשך למובילות יהדות ורכזות לימודי קודש בחמ”ד- יוצאת לדרך ! *ציירת תמונה נעמה להב
- השתלמות חדשה לרבנים ור”מים של כיתות חינוך מיוחד בחינוך הרגיל ובבתי ספר מיוחדים
- השתלמות מקוונת היברידית חדשה למנהלים וצוותי חינוך בבתי ספר קולטי עלייה
- השתלמות לרבני בתי ספר בחינוך המיוחד
- השתלמות למובילות יהדות
- השתלמות נוספת לרבני בתי ספר
- מובילים בחכמ”ה
- השתלמות שליחים