על שאלות טובות וחינוך למורכבות – פרשה בקטנה לפרשת קרח

על שאלות טובות וחינוך למורכבות – פרשה בקטנה לפרשת קרח

מה בעצם הייתה הבעיה בשאלתו של קרח? הרי את שאלתו של קרח על קדושתם של כל עם ישראל משה בעצמו אמר ליהושע "הַמְקַנֵּא אַתָּה לִי וּמִי יִתֵּן כָּל עַם ה' נְבִיאִים…" אז איך פתאום עכשיו השאלה הזו הופכת להתרסה או לשאלה לא לגיטימית?

התשובה כמו תמיד, נמצאת בכוונה. חוש ביקורת, סקרנות ושאלת שאלות הם כלים חזקים בעולם החינוך בפרט ובעולם הרוחני בכלל אבל שאלה לא יכולה לרחף לבדה בחלל ריק כי אחרת אין לה במה להיאחז. שאלה טובה מבוססת על אמונה, על מטרה אליה מבקשים להגיע, שאלה טובה מבקשת לברר ולדעת לא לפרק או להתריס.

קרח בשאלתו לא מבקש לדעת מדוע דווקא משה ואהרון קיבלו את שרביט ההנהגה, הוא מבקש לערער על הלגיטימיות של המנהיג ולבטל את בחירתו של אלוהים בשניהם. אנחנו צריכים לעודד את תלמידנו וילדינו לשאול, גם אם זה אומר לשאול על ההנהגה ועל המנהיגים אבל יחד עם זאת צריך לחזק את האמונה הבסיסית, את הכבוד ההדדי גם כשלא מסכימים ובעיקר להניח יסודות משותפים שעל גבם ניתן לשאול הכל…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

אולי יעניין אותך גם

דילוג לתוכן