fbpx

נחמה בפרשה – וישלח

נחמה בפרשה – וישלח

לא פעם, בטח בימים של הקמת ממשלות פוליטיקה נראית לנו כמו מרחב ציני ובטח שלא חינוכי. משא ומתן, הסכמים והבטחות זו לא שפת בית המדרש אליה אנחנו רגילים ואולי אם היו שואלים אותנו היינו שמחות ושמחים לא להתעסק בזה בכלל.

אל מול הגישה הזו עומד יעקב אבינו, מי שלאורך כל חייו התמודד במציאות מורכבת ומלאת שקרים ותככים בתחילה אל מול אביו, לאחר מכן בבית לבן ובפרשת השבוע אל מול אחיו עשו. אבי האומה הישראלית רואה עצמו מול עשו "כעבד לפני רבו" ומעמיד אותנו לפני שאלה ביחס לגישה שלנו אל עולמות הפוליטיקה והשיחות במסדרונות המשא ומתן.

נחמה ליבוביץ' מסכמת את הדברים במשפט חד וברור: "אין זו אלא דרך נבונה לדבר עם התקיף בלשון מתאימה ולוותר על כבוד מדומה למען השג הישגים ממשיים. עוד יותר מגן על התנהגות זו של יעקב מדרש לקח טוב: אמר ר' יונתן: כל מי שרוצה לרצות מלך או שלטון ואינו יודע דרכם וטכסיסהם – יניח פרשה זו לפניו וילמד הימנה טכסיסי פיוסים וריצויים"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

אולי יעניין אותך גם

נחמה בפרשה – נח

אז למה בעצם ויתרנו על המצב הראשוני של צמחונות? מה קרה שם בתחילת ברייתו של העולם שדרש שינוי משמעותי כל כך בחייהם של בני האדם

להמשך קריאה >>

נחמה בפרשה – ויצא

בעולם התחרותי בו אנחנו חיים הרבה פעמים אנחנו מתנהלים מתוך מחשבה ותפיסה שכדי שאנחנו נוכל להתקדם מישהו אחר צריך ללכת אחורה, בשביל שאנחנו נוכל לטפס

להמשך קריאה >>

נחמה בפרשה – חיי שרה

ידועה האמרה החסידית שאלוהים נמצא בכל מקום שניתן לו אנחנו להיכנס ובאמת האתגר להיפגש "ולראות אלוהים" בעולם בו אנו חיים אינו פוסח על אף אחד

להמשך קריאה >>
דילוג לתוכן