ידיעון מחשבת גיליון מס' 3


גליון מספר 3, טבת תש"ע


שלום לכולם!
שמחים לחזור אליכם אחרי חנוכה, עם גיליון שלישי (חזקה...) הפעם נדון במצפון,
מוסר דתי ומה שבינהם. שוב אנו מעודדים אתכם להגיב, לשתף ולשמור על קשר
מקיים שתהנו - צוות יסודות.

שטרן לרבני ההסדר: "אל תגבו את מלמד"

ה
אלוף הדתי במיל', אלעזר שטרן, קורא בשיחה עם התקשורת לרבני ההסדר המתונים להתנער מהרב אליעזר מלמד ומחילול השם: "רק כך יתברר מי עם מדינת ישראל ומי נגדה". מבהיר: "אסור לטאטא; עם צבא לא עושים הסכמים קואליציוניים"
מצאו את הקשר בין הדיון הציבורי לדברי המלבי"ם בעמוד 23 בספר

להורדת קובץ פעילות אקטואליה לחץ כאן

הוראת טקסט - רעיונות והרחבות

זה לא סוד שקריאה ושימוש בטקסטים רחוקים כיום מעולם התלמידים, בפעילות זו תקבלו טיפים ורעיונות
להוראת טקסטים, מקווים שיהיו לכם לעזר!


להרחבת הפעילות מתוך הספר,עמוד 119 לחץ כאן

המורה בדעת יחיד...

בדיון שנערך בכיתה על המוסר הדתי (עמוד 83 בספר) מצאתי את עצמי בדעת יחיד
תלמידי הכיתה היו בדעה הפוכה, גם אם היו תלמידים שהסכימו עם דעתי, הם לא העיזו לומר זאת.
לא ידעתי מה לעשות, זה יצא מין פיג פונג, שהתלמידים מתריסים, אני עונה, והם בשלהם.
מה לעשות?

תרזה פרנקל, מנהלת הדרכה ביסודות עונה:

אחד העקרונות הכי חשובים בהבנה של התנהלות קבוצה (וכיתה היא ממש סוג של קבוצה) הוא רעיון השונות המובנית בין חברי הקבוצה. קבוצה אינה מיקשה אחת, ותמיד יש שונות בין חברי הקבוצה.
לכן, אם בדיון כל הכיתה הייתה "נגדך", ככל הנראה גרמת לקבוצה בלי להתכוון להתאחד מולך, להעלים את השונויות ביניהם, ולהפוך את הדיון למאבק כוחות בינם לבינך.
בפעם הבאה כאתה מעלה נושא, יש להקפיד מאוד על כללי דיון, כך שקולו של כל אחד יישמע, ואז אחרי שנשמעת דעה אחת של תלמידים אל תגיב אליה, רק חזור עליה במילים שלך, ופנה אל הכיתה לשאול האם מישהו רוצה לענות או להגיב לדעה זו. אחרי כמה דקות פנה שוב אל התלמידים ושאל "יש עוד דעות?" או -
"עוד קולות שלא שמענו?", וכן - "יש כאן תלמידים שעדיין לא דיברו, מאוד אשמח לשמוע את הדעה של כולם".
בדרכים אלו תעלה את השונות של חברי הקבוצה, כשאתה משמש מנחה לדיון, נותן לכיתה לעשות את העבודה,
לא נכנס למלכודת המאבק ביניהם, וחושף את ההבדלים בין התלמידים.
בהצלחה רבה


לשאלות ותגובות נוספות לחץ כאן

נשלח ע"י מערכת הדוור www.hadavar.co.il
לעדכון פרטים או ביטול המנוי נא ללחוץ
כאן

 

עוד בנושא