ידיעון מחשבת גיליון מס' 2


גליון מספר 2, חשוון  - כסלו תש"ע


שלום לכולם!
תודה רבה על התגובות הרבות על הגליון הראשון, נשמח לשמוע הצעות
נוספות לייעול ושיפור. בגליון זה נתייחס לשער "סובלנות במבחן התורה"  
(עמוד 118 בספר),כדי לענות לצרכי המורים המתחילים בהוראת התוכנית מחלק זה.

חופש הביטוי או הסתה?
סובלנות במרחב הציבורי

"צריך לגזור מיתה על יוסי ביילין, פרופ' זאב שטרנהל
וגדעון  לוי" כך אמר השדרן דודו אלהרר בראיון לגלי צה"ל.
בתכנית טען אלהרר כי התקשורת צבועה ואינה מתקוממת כלפי ביטויים חריפים של אנשי שמאל,  כמו דבריה של שולמית אלוני:
"החרדים יונקים מאותם יצרים אפלים שינקה הזוועה
הנאצית הפשיסטית". 
האם ראוי לפעול נגד ביטויים קיצוניים מימין ומשמאל המושמעים בתקשורת?

להורדת קובץ פעילות אקטואליה לחץ כאן
   

    דודו אלהרר
 

סובלנות, קנאות ומה שביניהם

סובלנות זהו ערך חשוב בחברה, אך לעיתים על החברה להלחם בקנאות נגד עמדות ומעשים שעלולים לפגוע בה מבית ומחוץ. על גבולות הסובלנות, על האדישות ועל הקנאות בפעילות הבאה.

להרחבת הפעילות מתוך הספר,עמוד 911 לחץ כאן 
 
           הצלבנים בשערי ירושלים
קראו את הגדרות הסובלנות בעמוד 123, התבוננו באיור ודונו: האם יש באיור ביטוי לקנאות, אדישות או סובלנות? בססו את תשובותכם בעזרת סמלים מתוך האיור.


מי הרוקח? האם משנה בכלל מי הוא???

עיזרו לנו להכריע בדילמה: במדרשת לינדנבאום, לומדות הבנות את הספר "ערכים במבחן התורה". בשיעור האחרון התעורר דיון סוער בעקבות ה"דילמה של היינץ" (עמוד 03) בשאלה: האם הכרעה מוסרית שלנו מותנת באדם מולו אנו עומדים, האם משנה מיהו הרוקח? אם הוא סתם רשע? האם הוא אדם עני ונזקק בעצמו?האם יש משמעות למצבו ולמוסריותו של הרוקח או שמא על היינץ לקבל הכרעה בצורה בלתי תלויה? מה דעתכם?

שתפו אותנו כאן 
נשלח ע"י מערכת הדוור www.hadavar.co.il
לעדכון פרטים או ביטול המנוי נא ללחוץ
כאן

עוד בנושא